In deze rare tijd kijkt Brink’s vooral naar mogelijkheden

Ondanks dat er door corona minder cash in omloop is, blijft accountmanager Philip Meijer (40) met zijn team denken in mogelijkheden.

Philip: ‘Als keyaccountmanager ben ik verantwoordelijk voor de grotere klanten van Brink’s, zoals AS Watson, Zeeman, NS en Q-Park. We hebben een hecht salesteam. De gezelligheid op de werkvloer, elkaar helpen en steunen bij een grote opdracht, werk van elkaar overnemen, humor, even spuien over een privékwestie, dat zijn dingen waar ik energie uit haal. Ik ben ervan overtuigd dat gezelligheid minstens zo belangrijk is als efficiency. Dat je meer bereikt als je een goed team bent.
Die betrokkenheid missen we enorm nu we grotendeels thuiswerken. Je kunt wat minder snel schakelen als team. Het online vergaderen is functioneler en je mist de dynamiek. Ik realiseer me nu des te meer hoe belangrijk m’n collega’s voor mij zijn…

Een warm bad

Het was best apart om na 11 jaar bij G4S gewerkt te hebben, overgenomen te worden door een concullega. Maar als sales zijn we er erg blij mee. Er zit vaart, kennis en professionaliteit achter. Neem bijvoorbeeld het gelegaliseerde cannabistransport. Dat wordt door Brink’s een stuk sneller opgepakt. Het is nog steeds een rare tijd door corona, klanten die minder contant betalen en minder reizen; dat alles voelen wij natuurlijk. Maar mijn indruk is dat Brink’s vooral naar mogelijkheden kijkt en minder naar beperkingen. En ik ben blij dat ik daar met mijn ideeën aan mag bijdragen. Ik voel me hier gehoord. Iedereen die zoals ik op het hoofdkantoor werkt, ervaart dat Brink’s echt een warm bad is. Dat hebben we met elkaar gecreëerd. Betrokkenheid op alle niveaus is hier normaal.’