‘Alles draait om verbetering van het proces en van jezelf’

Roos was management trainee. Twee jaar lang pakte ze grote projecten op binnen de organisatie, om daar zoveel mogelijk van te leren. Als topsporter weet ze hoe het is om jezelf steeds te willen verbeteren. Een mentaliteit die heel goed past binnen Brink’s.

Het was een gekke start, midden in de eerste lockdown. Bij Brink’s was de nodige hectiek door corona en de overname van G4S. Roos: ‘Vanuit huis leerde ik natuurlijk weinig mensen live kennen. Maar gelukkig is mijn team erg hecht en behulpzaam. Met veel videobellen houden we het Brink’s-gevoel overeind. De betrokkenheid onderling is misschien zelfs groter nu. Ook met mijn collega’s in de VS.

Mijn traineeship begon met een medewerker onderzoek voor HR, projectmanagement voor de integratie G4S/Brink’s en inmiddels houd ik me bezig met een softwaresysteem. Als ik nu die Brink’s wagens zie rijden denk ik: ik ben trots dat ik heb mogen bijdragen aan het rebranden daarvan.

Continue verbetering

Als team werken we op een Agile manier. Elke drie weken blikken we terug op wat we hebben gedaan, hoe we hebben samengewerkt en wat er beter kon. Dat werkt gewoon heel motiverend. Misschien spreekt het me aan omdat ik uit de sportwereld kom, waar je ook altijd probeert jezelf te verbeteren. Het enige nadeel is: je moet er tijd voor vrijmaken.
Ook op organisatieniveau onderzoeken we constant hoe klanten beter geholpen kunnen worden. En hoe we de processen daaromheen beter kunnen organiseren.

Toegankelijk

Ook al is dit pas mijn eerste werkgever, ik heb het idee dat de sfeer hier speciaal is. Iedereen is toegankelijk en helpt elkaar. De hoogste baas belt mij gewoon om te waarschuwen dat er een file staat op weg naar huis. Ik voelde me ook als trainee echt onderdeel van Brink’s. Niet voor niets blijven mensen hier vaak dertig jaar werken… Het is bijzonder om van hen te kunnen leren.’